Photo: Javier Quesada on Unsplash
Jaunu tehnoloģiju ieviešana ir būtiska, lai uzņēmumi varētu izdzīvot strauji augošajos (e-komercijas) tirgos. Zetes pētījums liecina, ka, preču nepieejamības dēļ pircējiem, mazumtirgotāji nesaņem aptuveni 35 procentus no pārdošanas ieņēmumiem. Viens no krājumu iztrūkuma iemesliem ir nepareizi vai trūkstoši produktu dati. Vienkāršs risinājums šai problēmai: sāciet izmantot automatizētu produktu datu pārvaldības risinājumu. Tālāk ir norādīti 4 manuāli produktu datu pārvaldības uzdevumi, kurus var automatizēt:
1. Jaunu produktu pievienošana mazumtirgotāja sortimentam
Iespēja paplašināt savu sortimentu pie mazumtirdzniecības partnera, protams, ir labas ziņas un tas ir svarīgi jūsu biznesa panākumiem. Tomēr tas nozīmē arī laikietilpīga uzdevuma veikšanu – pārsūtīt visus nepieciešamos produkta datus mazumtirgotājam. Receptes, video, vispārīgie dati par produktu un cita ar produktu saistītā informācija parasti tiek glabāta dažādās datu bāzēs. Apkopojot visu šo informāciju manuāli, ir viegli pieļaut kļūdas, ja jūs izmantojat kopēšanas-ielīmēšanas metodi.
Centralizētas datu bāzes izmantošana visas šīs informācijas uzglabāšanai, var paātrināt procesu un novērst kļūdas. Tieši tam ir izstrādāti produktu datu pārvaldības risinājumi.
2. Produktu datu atjaunināšana – ‘’vienotā patiesība’’
Kad sortimentam ir pievienotas jaunas preces, jums jāturpina nodrošināt, lai produktu dati vienmēr būtu aktuāli un precīzi. Konsekventas informācijas uzglabāšana var būt sarežģīta, ja dati tiek glabāti vairākās datu bāzēs. Kolēģi var atjaunināt produkta datus vienā, bet aizmirst atjaunināt citā datu bāzē, kā rezultātā rodas neatbilstības un nav zināšanu par faktisko statusu vai “vienotu patiesību”.
Centrālie produktu datu pārvaldības risinājumi ļauj katrai uzņēmuma nodaļai būt atbildīgai par tai atbilstošajiem datiem un tos rediģēt – un tas viss tiek darīts vienā vietā. Piemēram, ražošanas nodaļa atjauninātu sastāvdaļas, bet mārketinga nodaļa rediģētu aprakstus un pievienotu fotoattēlus un citus mediju materiālus. Kad pienāktu laiks izteikt kampaņas piedāvājumu mazumtirgotājam, visi dati būtu aktuāli, pareizi un vienuviet.
3. Datu apstiprināšana atbilstoši mazumtirgotāja prasībām
Produktu datu prasības dažādiem mazumtirgotājiem var ievērojami atšķirties. Viens no tiem izmanto 4 dažādas siera kategorijas, bet otrs izmanto 6. Viens no tiem pieprasa aizpildīt tikai 15 dažādus laukus par savu vīnu, otrs norāda vairāk nekā 100 aizpildāmos laukus, tostarp “bērnu nodarbinātība: Jā/ Nē”. Turklāt lielākajai daļai šo lauku ir noteikts formāts un/vai parametri, kas jums jāizmanto. Mēģinājums to visu aizpildīt manuāli prasa daudz laika.
Lielākāi daļai produktu datu pārvaldības risinājumu, kā piemēram, Telema PDS, mazumtirgotāju prasības ir iestrādātas sistēmā un tiek regulāri atjauninātas. Tas nozīmē, ka sistēma var automātiski norādīt uz iespējamām problēmām un neatbilstībām. Pēc visu problēmu novēršanas lietotājs var būt pārliecināts, ka eksportētie dati atbilst katra mazumtirgotāja īpašajām prasībām.
4. Laicīga pareizu produktu datu nosūtīšana mazumtirgotājiem
Vienmērīga informācijas plūsma starp ražotājiem, piegādātājiem un mazumtirgotājiem ir ļoti svarīga. Centralizēti produktu datu pārvaldības risinājumi paātrinās gan sortimenta papildināšanu ar jauniem produktiem, gan preču datu atjaunināšanu. Tas nozīmē, ka dati ātrāk sasniedz mazumtirgotājus un līdz ar to produktu pārdošana var sākties ātrāk. Tas ir vērtīgi piegādātājiem, mazumtirgotājiem un arī gala patērētājiem.
Augstāk aprakstītie četri uzdevumi ir tikai daži no tiem, ko produktu datu pārvaldības risinājumi var automatizēt. Tie paātrina procesus, uzlabo datu kvalitāti un samazina kļūdas, ietaupot laiku un naudu gan lieliem, gan maziem uzņēmumiem.
Ja prātojat, vai produktu datu pārvaldības risinājuma izmantošana jums ir piemērota, tad izmēģiniet mūsu Telema PDS ietaupījumu kalkulatoru vai rezervējiet demonstrāciju, lai par to uzzinātu sīkāk.