3 soļi, kā pasargāt sava uzņēmuma datus
Jun 28, 2022
Ekonomikas pāreja uz hibrīddarbu un attālinātu darbu rada ievērojamas iespējas arī kibernoziedzniekiem. Organizācijām ir jāparūpējas, lai sensitīviem datiem, resursiem un lietotnēm, kas glabājas tiešsaistē, nepiekļūst cilvēki ārpus uzņēmuma. Šeit ir daži ieteikumi, ko darīt Telema portālā, lai parūpētos par saviem datiem:
1. Neizmantojiet uzņēmuma vispārīgos e-pastus vai amatu epastus kā lietotājvārdus un nekopīgojiet paroles
Vispārīga e-pasta adrese (info@company.com) vai amatu epastu (storemanager@company.com) izmantošana kā lietotājvārds jebkurā biznesa lietojumprogrammā nav laba prakse. It īpaši, ja vairākiem darbiniekiem ar koplietotu paroli ir piekļuve šim kontam. Ja kāds no lietotājiem ir nomainījis informāciju, vēlāk nav iespējams pateikt, kurš tieši ir veicis izmaiņas. E-pastu parasti izmanto arī paroļu atiestatīšanai. Šādā gadījumā visi, kam ir piekļuve noteiktai e-pasta adresei, var atiestatīt paroli un uzdoties par portāla lietotājiem.
Piemēram: Uzņēmums A kā lietotājvārdu izmanto vispārīgu e-pasta adresi info@company.com. Gan Mērijai Džounsai, gan Džonam Smitam ir piekļuve kontam. Gan Mērija, gan Džons regulāri ikdienā strādā šajā kontā. Kādā dienā tiek atklāts, ka ir pieļauta kļūda, taču nav iespējams saprast, kurš ir veicis izmaiņas.
Iegaumējiet, ka Telema portāla kontu skaits nav ierobežots. Jūsu līgumiskais pienākums ir nodrošināt, lai visiem lietotājiem būtu personīgie konti (sk. vairāk Telema Vispārīgo Noteikumu 3.1.2. punktu). Jūsu interesēs ir ievērot elementāru kiberhigiēnu.
2. Regulāri aizveriet bijušo darbinieku kontus un atjauniniet lietotāju datus
Kad jūsu darbinieki pārtrauc darba attiecības, noteikti aizveriet viņu kontus. Ja neslēdzat vecos kontus, jūsu uzņēmums ir pakļauts datu noplūšanas riskam. Ja konts nav slēgts, tad bijušie darbinieki, kas iespējams tagad strādā pie konkurentiem, var piekļūt datiem. Šīs informācijas izmantošana jūsu uzņēmumam var radīt lielu kaitējumu. Šis ir arī iemesls, kāpēc neizmantot koplietotos kontus un paroles, jo pēc katras darbinieku maiņas parole netiek mainīta.
3. Izmantojiet drošas paroles
Pārliecināties, ka jūsu kolēģi izveido drošas paroles, ir pirmais solis, ko varat spert, lai samazinātu kiberuzbrukumu iespējamību. Neizmantojiet savu vārdu vai uzvārdu, dzimšanas datumu vai uzņēmuma nosaukumu. Tā vietā izmantojiet mazos un lielos burtus kopā ar cipariem un simboliem. Izvairieties no viena vārda izmantošanas par paroli. Hakeriem ir ielaušanas sistēmas, kas balstās uz vārdnīcās esošajiem vārdiem. Izmantojiet simbolus un ciparus, lai vārdu “watermelon” (arbūzs) nomainītu uz drošu paroli “W@terme!0n”.
Daži slikti piemēri: abc123, qwerty, uzņēmuma nosaukums123, parole123, vārds un uzvārds u.t.t.
Kā EDI operators Telema dara visu iespējamo, lai uzturētu un piegādātu saviem klientiem drošu sistēmu, tomēr arī pašiem klientiem ir pienākums un atbildība aizsargāt sava uzņēmuma datus.
Veicot 3 iepriekš minētās darbības, jūs varat būtiski uzlabot datu drošību. Ja jums ir kādi jautājumi vai nepieciešama palīdzība lietotāju pārvaldībā Telema portālā, lūdzu sazināties ar mūsu klientu atbalsta dienestu support@telema.com.