Kā izvēlēties EDI operatoru?

Kā izvēlēties EDI operatoru?

Ja runa ir par efektivitāti, tad EDI (elektroniskās datu apmaiņas) izmantošana ir viens no galvenajiem priekšnoteikumiem. Mūsdienās bez EDI izmantošanai ir gandrīz neiespējami būt konkurētspējīgam. Kopumā ir divi veidi, kā ieviest EDI:

  1. tiešo savienojumu izveide ar partneriem,
  2. izmantojot EDI operatoru.

Pirmais veids – tiešo savienojumu izveide, darbojas tikai tad, ja jums ir mazs tirdzniecības partneru skaits. Tas ir arī diezgan dārgi, jo ir jāizbūvē kanāli, jāveic salāgošana, jāpārbauda dokumenti, jāuztur infrastruktūra, jāparūpējas par datu pārsūtīšanas drošību un citu problēmu novēršanu.

Otrs variants – e-dokumentu apmaiņai izmantot EDI operatoru. EDI operatori ir profesionāli pakalpojumu sniedzēji, kuru galvenā kompetence ir nodrošināt netraucētu un drošu elektronisko datu apmaiņu.

Šobrīd Eiropā ir vairāk nekā 500 EDI operatoru, tāpēc pieņemt pareizo izvēli varētu būt sarežģīti. Atbildot uz šiem 5 jautājumiem, jūs sev atvieglosiet lēmuma pieņemšanu:

1. Ko jūs sagaidāt no EDI operatora?

Padomājiet par sava uzņēmuma vajadzībām. Vai jūs būtu apmierināts ar vienkāršāko un budžetam draudzīgāko EDI pakalpojumu vai arī jums ir nepieciešama kāda papildus funkcionalitāte? Profesionālāki EDI operatori piedāvā ne tikai dokumentu transportēšanu, bet arī konsultāciju par Jūsu biznesa procesiem.

Bez formātu konvertēšanas un dokumentu transportēšanas, viņi ir izveidojuši datu pārbaudes un apstiprināšanas sistēmas. Tās, piemēram, spēj bloķēt (un paziņot par)

  • dokumentu dublikātiem,
  • rēķiniem, kuros trūkst atsauces uz pasūtījumiem,
  • nepareizu datu formātu.

Progresīvākie EDI operatori piedāvā arī norādījumus un palīdzību saistībā ar partneru piesaisti. Atceraties, ka jūs nevarat izmantot EDI vienatnē, ir nepieciešams, lai EDI izmantotu arī jūsu partneri. Jo vairāk jūsu partneru izmantos EDI, jo lielāku vērtību jūs saņemsiet no pakalpojuma.

Labākajiem EDI operatoriem ir arī ērtas pašapkalpošanās iespējas. Lietotāju kontu izveide un atjaunināšana vai dokumentu plūsmas pārbaude strīdu gadījumā ir tikai pāris papildus funkcionalitāšu piemēri.

2. Vai jūsu uzņēmumam ir svarīga uzticamība un drošība?

Būtu loģiski sagaidīt, ka jūsu EDI operators sniegs jums pakalpojumus ilgāk par vienu vai diviem gadiem. Izvēloties EDI operatoru, izpētiet, vai tas darbosies ilgtermiņā. Kāds ir operatora komandas lielums? Vai komandā ir jomas eksperti? Vai uzņēmums ir līderis savā jomā un piedalās konferencēs un profesionālajās komitejās?

Ieteicams pievērst uzmanību uzņēmuma tehniskajiem sasniegumiem. Pasūtījumu un rēķinu apmaiņa jūsu biznesam ir kritisks process. Jūs nevarat atļauties, ka sistēma bieži vai ilgstoši nedarbojas. Tādēļ pārbaudiet, vai ir pieejami dati par EDI operatora pakalpojumu kvalitātes līmeni (SLA)? Pārliecinaties, ka viņi pietiekami iegulda savā infrastruktūrā un tehnoloģijās, lai sniegtu jums nevainojamus pakalpojumus.

Jūsu jaunajam pakalpojumu sniedzējam jābūt ne tikai uzticamam, bet arī drošam. Izpētiet, kur un kādos apstākļos viņi glabā savus serverus, kā tiek aizsargāti viņu kanāli un vai dati tiek dublēti. Tas jums pateiks, vai un cik ātri viņi var atjaunot pakalpojumu iespējamas sistēmas kļūmes gadījumā.

Lai veiktu iepriekšminētās pārbaudes, izpētiet viņu gada pārskatus vai abonējiet viņu jaunumu vēstules. Tas sniegs jums ieskatu par to, cik daudz viņi iegulda pētniecībā, attīstībā un jaunos pakalpojumos.

3. Kāda veida partneru tīkls ir EDI operatoram?

Izmantojot elektronisko dokumentu apmaiņu, EDI vērtība pieaug ar katru jaunu partneri. Pārliecinieties, vai jūsu EDI operatoram ir plaša klientu bāze jūsu nozarē. Ja jūsu uzņēmumam ir partneri ārvalstīs, pārbaudiet, vai jūsu jaunajam pakalpojumu sniedzējam ir viesabonēšanas savienojumi ar citiem operatoriem.

Ja jūsu uzņēmums darbojas vairākās valstīs, uzziniet, kur atrodas operatora biroji. Vienmēr ir vieglāk sadarboties, ja atbalsts ir lokalizēts gan valodas, gan vietējo īpatnību ziņā.

4. Vai citi klienti ir apmierināti ar EDI operatoru?

Visvērtīgākos ieteikumus jums sniegs uzņēmumi, kas jau izmanto šādu pakalpojumu. Apsveriet iespēju lūgt atsauksmes uzņēmumam, kas izmanto tādu pašu biznesa programmatūru, kā jūs, un kuri izmanto EDI operatora pakalpojumus, kuru gatavojaties izvēlēties. Jautājiet par viņu ieviešanas un ikdienas lietošanas pieredzi. Uzziniet, vai viņiem ir radušās problēmas un kā operatora klientu atbalsts rīkojās šajās situācijās. Tā varētu būt arī iespēja uzzināt, kādus progresīvus pakalpojumus uzņēmums izmanto, kas varētu radīt vērtību arī jūsu uzņēmumam.

5. Cik viegli ir izveidot savienojumu ar operatora EDI tīklu?

Uzziniet, vai EDI operators veido partnerību ar biznesa programmatūras nodrošinātājiem. Piemēram, Telema ir sertificēto partneru programma, kas padara integrāciju ātru, ērtu un izmaksu ziņā draudzīgu. Ja jūsu uzņēmums izmanto kādu citu programmatūru, kas pēc noklusējuma netiek atbalstīta, atrodiet informāciju par EDI operatora integrācijas pieredzi. Palūdziet pierādījumus par sarežģītām integrācijām un īpašiem projektiem, kas ir veiksmīgi pabeigti.

 

Šie 5 jautājumi palīdzēs jums izvēlēties pareizo EDI operatoru jūsu uzņēmumam. Ja joprojām ir kādi jautājumi, uz kuriem netika atbildēts, lūdzu, sūtiet tos uz telema@telema.com un mēs ar prieku jums atbildēsim.

Lasiet vairāk par EDI Supplier un tā priekšrocībām.