Literaat: šefpavāri meklē darbu, kur jau tiek izmantots EDI

Literaat: šefpavāri meklē darbu, kur jau tiek izmantots EDI

Restorāns Literaat 

Literaat ir ne tikai restorāns, bet arī grāmatnīca ar plašu literatūras izvēli. Tāpēc tā ir vieta, kur pabarot gan ķermeni, gan prātu. Mājīgā atmosfēra un garšīgie ēdieni restorānam ieguvuši nomināciju prestižajai Sudraba Karotītes balvai (Silver Spoon award).

Papildus galvenajam restorānam Tallinas Telliskivi kvartālā, vienai ķēdei pieder arī Literaat Café kafejnīcas Viru tirdzniecības centrā un Rahva Raamat Pärnu ielas veikals. Restorāna vadītāja Katrily Purga, kurai ir gandrīz 10 gadu pieredze šajā nozarē, augstu vērtē darba procesu uzlabošanu. Tāpēc savās iepriekšējās divās darba vietās viņa ir ieviesusi Telema EDI risinājumus.

 

Ilgtermiņa sadarbība noteica automatizācijas partnerus

Pēc Purga vārdiem, viens no viņas mērķiem ir radīt inovatīvu darba vidi, kurā cilvēki var baudīt darba procesu, nevis darīt lietas darīšanas dēļ. “Esmu apņēmības pilna izveidot restorāna biznesa darbavietas, kas liktu dzirkstīt jaunākās paaudzes acīm.”

“Mana vēlme ir, lai šefpavāri labāk sazinās savā starpā virtuvē, meklējot veidus, kā vēl vairāk uzlabot ēdienus. Tā vietā, lai skatītos ekrānā, viņiem vajadzētu strādāt pie izejvielu uzlabošanas. Šefpavāram vajadzētu doties uz zemnieku tirgu, lai atrastu jaunas aizraujošas sastāvdaļas, nevis nodarboties ar birokrātiju,” savu lēmumu klāsta Purga.

Viņas pirmā saskarsme ar Telema pakalpojumiem notika pirms dažiem gadiem restorānā Kampai. “Kampai bija mans projekts, kurā vēlējos atrast jaunas pieejas restorānu vadīšanā,” skaidro Purga. Kā kases aparātu izvēlējāmies toreizējā tirgus līdera Ektaco piedāvāto risinājumu CompuCash. Lai gan tirgū ir arī citi EDI operatori, Telema tika izvēlēta, pateicoties ilgstošai sadarbībai ar Ektaco. Tā kā partnerība ar abiem Kampai darbojās ļoti labi, arī Literaat tika izvēlēti tie paši pakalpojumu sniedzēji.

EDI ietaupa pusnedēļu

Literaat restorāni no 21 piegādātāja saņem vairāk nekā 500 rēķinus mēnesī. Lielākās raizes pirms EDI ieviešanas bija nepieciešamība manuāli ievadīt datus noliktavas programmatūrā un rēķinos vidēji bija vairāk nekā 10 produktu rindas.

Literaat restorānā Purgas uzmanības centrā ir bijusi darba efektivizācija. 2022. gada septembrī tika ieviests Telema EDI Buyer, lai samazinātu laiku, kas nepieciešams nosūtīšanas paziņojumu datu ievadīšanai.

“Steigā ievadot nosūtīšanas paziņojumu datus, savulaik četras reizes pārbaudīju rēķina numuru un citus datus un vienmēr kļūdījos,” situāciju pirms Telema pakalpojumu ieviešanas raksturo Purga.

2022. gadā Literaat katru mēnesi saņēma gandrīz 500 nosūtīšanas paziņojumus ar aptuveni 2500 rindiņām. Ar nelielu Telema EDI kalkulatora palīdzību noskaidrojās, ka Telema EDI Buyer pakalpojums katru mēnesi ietaupa Literaat vairāk nekā 3 darba dienas pie nosūtīšanas paziņojumu datu ievades.

 

Pieredze veido ieradumus

Lai gan daži darbinieki sākumā nevēlējās izmantot jauno sistēmu, Purga to uzskata par normālu reakciju. “Cilvēkiem nepatīk pārmaiņas un nepieciešamība mācīties no jauna. Taču, manuprāt, manuāla datu ievade nav darbs, kas augsti apmaksātam šefpavāram būtu jādara 2 stundas dienā,” uzstāj Purga.

Šodien Purga ir atbildīga par EDI darbību Literaat trīs vietās, taču arī citi darbinieki kļūst arvien dedzīgāki. ‘’Tā kā datu ievade mūsu galvenajai konditorei ir visnogurdinošākā nodrabe, viņa Telema sistēmu sākusi izmantot ar lielu aizrautību’’, priecājas Purga. 

 

EDI paātrina maksājumus un samazina stresu

Kad nosūtīšanas paziņojumu dati stāvēja un gaidīja manuālu ievadīšanu noliktavas sistēmā, tas apturēja grāmatvežu darbu. Viņiem nācās atgādināt pavāriem par datu ievadīšanas nepieciešamību, un, kad rēķins beidzot tika apstiprināts, grāmatveži no jauna ievadīja datus grāmatvedības programmā. Radās daudz dubultierakstu, process vilkās, un maksājumu kavējumi bija neizbēgami.

“Es tiešām redzu, cik daudz laika ietaupa EDI. Un, protams, stress, kas agrāk bija ar manuālu ievadi, tagad ir zudis,” slavē Purga.

Izmantojot Telema EDI Buyer, rēķins elektroniski nonāk tieši CompuCash, ir mazāk kļūdu un tas atvieglo savlaicīgu maksājumu veikšanu piegādātājiem. Pateicoties tam, attiecības ar piegādātājiem ir aug stiprākas.

EDI kļūst par pamata iezīmi restorānu biznesā

Pēc Purga teiktā, Telema ir ļoti atbalstoši visā automatizācijas procesā – tas liecina par labu partnerību. “Pastāvot jaunām iespējām, pakalpojumi ir pastāvīgi jāatjaunina, pretējā gadījumā tie var novecot,” piebilst Purga un apliecina, ka turpinās meklēt mūsdienīgus un ievērojamus risinājumus.

Viņa norāda, ka, lai arī cilvēku attiecības pasūtīšanas procesā ir svarīgas un tās ir jāsaglabā, EDI ieviešana neizslēdz komunikāciju. Gluži pretēji, tagad ir vairāk laika komunikācijai. Purga sper soli tālāk un apgalvo, ka šodien pavāri meklē darbu, kur jau tiek izmantots EDI. Viņi vēlas izvairīties no bezjēdzīgas dokumentu kārtošanas un koncentrēties uz savu galveno darbu, kas saglabā dzirksti viņu acīs.