Milzu! – kā noķert izaugsmi aiz astes

EDI, EDI Supplier klientu stāsti, Jaunumi, Klientu stāsti

Milzu! – kā noķert izaugsmi aiz astes

Kāpēc daži mazie pārtikas ražotāji kļūst par milžiem, bet citi pārstāj pastāvēt? Kāds tam sakars ar datu plūsmu?

Mazāk nekā pirms desmit gadiem Milzu! pieteica sevi Latvijas tirgū ar bioloģiskām brokastu pārslām bērniem. Pēdējos gados uzņēmums ir radījis virkni citu produktu – no pārslām līdz gaļas alternatīvām. Pieturēšanās pie savām pamatvērtībām un nepārtrauktas inovācijas – ne tikai ar sastāvdaļām un maisījumiem, bet arī ar piegādes ķēdes darba organizāciju – ir palīdzējušas viņiem maksimāli izmantot iespējas un pielāgoties tendencēm.

 

1. Vīzija, ko atbalsta ilgtermiņa partnerattiecības

Milzu! veiksmes stāsta pamatā ir precīza tirgus un patērētāju izpratne. Kā norāda Evija Štrausa, uzņēmuma attīstības vadītāja: 

“Skatījāmies, kā tirgū trūkst, pētījām patērētāju viedokli un globālās tendences. Ļoti rūpīgi izvēlējāmies, kur investēt, kādus rīkus ieviest, ar kuriem partneriem veidot sadarbību. Mainīt riteni braucošam auto nav pateicīgs uzdevums, un cenšamies, lai to nenāktos darīt.”

Viena lieta, ko uzņēmumam augot, nācās mainīt, ir uzskaites sistēma. Sīkāk par to var pastāstīt Indra Petrovska-Petrēviča, kas ikdienā pavada daudz laika, organizējot Milzu! dokumentu plūsmu: 

“Sākām ar vietējo programmu, kura diemžēl nespēja augt mums līdzi. Tagad esam pārgājuši uz Visma Horizon, vienu no vadošajiem risinājumiem tirgū. Ar Telema sākām strādāt vēl pirmās uzskaites sistēmas laikā. Sadarbība ar mūsu EDI operatoru vienmēr vedusies raiti un palīdzējusi izveidot stabilu, rezultatīvu sadarbību ar vadošajiem lielveikalu tīkliem Latvijā. Tādēļ arī pēc uzskaites sistēmas nomaiņas turpinājām e-dokumentu apmaiņai izmantot Telema. Pārejas periodā EDI dokumentu apmaiņa nesagādāja problēmas, viss notika raiti un bez aizķeršanās.”

Interesanti, ka, mainoties uzņēmuma galvenajam lietotājam, EDI apgūšana prasīja mazāk nekā dienu – tas ir tik vienkārši un intuitīvi!

2. Ambīcijas

Jau no paša sākuma, Milzu! komanda apzinājās, ka viņu produkcija ir pietiekami laba, lai to veiksmīgi tirgotu arī plašākos tirgos. Tomēr uzņēmums ir izvēlējies saglabāt kompaktu komandu, attiecīgi katram darbiniekam ir daudz dažādu pienākumu. Ir svarīgi, lai ikviens komandas loceklis radītu pēc iespējas lielāku vērtību.

“Telema katru mēnesi ietaupīsim apmēram 3 pilnas darba dienas dokumentu apstrādei. Mēs esam ļoti uzmanīgi, lai netērētu cilvēku laiku darbiem, kurus sistēmas, programmatūra vai ierīces var izdarīt ātrāk un labāk,” saka Mārtiņš Koks, Baltijas un Polijas pārdošanas vadītājs.

Agrāk viens no galvenajiem izaicinājumiem informācijas plūsmā bija dažādi pasūtījumu formāti – cilvēkiem grūti tos lasīt un pamanīt iespējamās kļūdas. Tagad, kad pasūtījumi tiek saņemti caur Telema sistēmu un ir mašīnlasāmi, viss ir skaidrs. Uzņēmums ietaupa gan laiku, gan enerģiju – saskaņā ar Telema novērojumiem, mašīnlasāmu e-dokumentu apstrāde ir pat sešas reizes ātrāka nekā parastie faili.

2020. gadā uzņēmuma apgrozījums tuvojās miljonam eiro. Milzu! produkti tiek piegādāti vairāk nekā 20 pasaules valstīs, uzņēmums tagad sadarbojas ar aģentiem, izplatīšanas uzņēmumiem, loģistikas centriem, B2B un B2C klientiem.

3. Efektivitāte

Milzu! ik nedēļu apmainās simtiem dokumentu, taču to apstrādei joprojām pilnīgi pietiek ar vienu cilvēku. Tas, pateicoties labi izstrādātiem procesiem, kurus padara iespējamus mūsdienu tehnoloģijas: e-paraksts, EDI un citi attālinātie pakalpojumi.

Nākamajā solī Milzu! apsver iespēju integrēt Telema 4DOC EDI moduli uzņēmuma programmatūrā, nodrošinot, ka visa darījumu dokumentu plūsma (pasūtījumi, nosūtīšanas padomi, padomu un rēķinu saņemšana) notiek vienā vidē. Viņi ar lielu panākumu jau ir iekļāvuši Rimi padomu saņemšanu dokumentu plūsmā.

Arī nākotnē Milzu! skatās ar ilgtermiņa redzējumu, eksporta ambīcijām un drosmi jautāt un meklēt risinājumus, arī iesaistot zinātniekus savu produktu izstrādē. Enno Ence, uzņēmuma dibinātājs norāda, 

Milzu!” arī 2021. gadā fokusēsies uz jaunu produktu izstrādi un ieviešanu tirgū, kā arī pārdošanas pieaugumu eksporta valstīs. Tāpat tiks palielināta ražošanas kapacitāte, paplašinot ražotni un attīstot sadarbību ar zinātniekiem produktu izstrādē.”