Smiltenes Piens: Integrētā EDI sistēma nodrošina efektivitāti un ietaupījumus

Smiltenes Piens: Integrētā EDI sistēma nodrošina efektivitāti un ietaupījumus

2017. gadā Smiltenes Piens, viens no vadošajiem piena pārstrādātājiem Latvijā, meklēja efektīvāku veidu, kā pārvaldīt pieaugošo pasūtījumu apjomu. Apstrādājot vairāk nekā 3300 pasūtījumus mēnesī, manuālie procesi bija neefektīvi un prasīja 3-4 darbiniekus pasūtījumu un rēķinu ievadei. Lai modernizētu darbību, uzņēmums ieviesa Horizon ERP sistēmu un sāka meklēt pilnībā integrētu EDI risinājumu.

 

Nepieciešamība pēc labākas EDI sistēmas

Pirms 2017. gada Smiltenes Piens izmantoja Web-EDI sistēmu, kas nebija integrēta ar ERP. Lai gan lielākie klienti sūtīja EDI pasūtījumus, uzņēmumam joprojām nācās manuāli tos ievadīt savā sistēmā, kas mazināja EDI potenciālo efektivitāti.

„Lieli klienti, piemēram, Rimi un Maxima, bieži veica apjomīgus pasūtījumus, kuros bija vairāk nekā 50 dažādi produkti,” skaidro Ilze Ābele, uzņēmuma EDI koordinatore. „Šādu sarežģītu pasūtījumu manuāla apstrāde bija laikietilpīga un pakļauta cilvēka kļūdu riskam. Mums bija nepieciešams risinājums, kas varētu bez problēmām integrēties ar mūsu Horizon ERP sistēmu.”

Apzinoties šos izaicinājumus, uzņēmums saprata, ka nepieciešams moderns, izmaksu ziņā efektīvs un pilnībā integrēts EDI risinājums, lai optimizētu darbības un samazinātu manuālo darbu.

 

Telema EDI: Ieteiktais risinājums

Izvēloties jaunu EDI pakalpojumu sniedzēju, ERP sistēmas uzturētājs RGP SIA ieteica Telema. Kā sertificēts Telema partneris RGP SIA uzsvēra Telema EDI Supplier risinājuma priekšrocības: nevainojamu integrāciju ar Horizon, izmaksu efektivitāti un augstu funkcionalitāti.

„Mūsu ERP partnera RGP SIA ieteikums ievērojami atviegloja lēmuma pieņemšanu,” stāsta Ilze. „Meklējām risinājumu, kas pilnībā novērstu manuālo datu ievadi un integrētos mūsu jaunajā ERP sistēmā. Telema izpildīja visus mūsu kritērijus.”

 

Vienkārša ieviešanas gaita

Pēc lēmuma pieņemšanas Telema EDI Supplier ieviešana noritēja ātri un bez sarežģījumiem.

„Telema komanda nodrošināja skaidru un detalizētu komunikāciju jau no paša sākuma,” stāsta Ilze. „Viņi soli pa solim mūs vadīja cauri visam procesam, un visi jautājumi tika atrisināti nekavējoties. Profesionālais atbalsts padarīja ieviešanu daudz vienkāršāku un ātrāku, nekā bijām gaidījuši.”

Īsā laikā Smiltenes Piens ieviesa pilnībā automatizētu sistēmu, kas apstrādā visus četrus galvenos tirdzniecības dokumentus: pasūtījumus, rēķinus, piegādes pavadzīmes (DESADV) un saņemšanas apstiprinājumus (RECADV).

 

Mērāmi ieguvumi: ietaupīts laiks un samazinātas izmaksas

Pateicoties Telema EDI Supplier ieviešanai, Smiltenes Piens ievērojami samazināja manuālo darbu, ietaupot vairāk nekā 150 darba stundas katru mēnesi. Tas nozīmē tiešus izmaksu ietaupījumus vairāk nekā 1200 eiro mēnesī, kas ļauj uzņēmumam darboties efektīvāk. Pašlaik Telema EDI sistēma apstrādā aptuveni 500 dokumentus mēnesī, un tuvākajā nākotnē plānots palielināt sistēmas lietojumu.

„Tagad varam apstrādāt daudz lielāku pasūtījumu apjomu ar mazāku cilvēku iesaisti,” skaidro Ilze. „Šī efektivitāte atbrīvojusi svarīgus resursus, ļaujot koncentrēties uz uzdevumiem, kas veicina uzņēmuma izaugsmi un inovācijas.”

 

Nākotnes plāni: vairāk partneru caur EDI

Smiltenes Piens ir izvirzījis skaidrus mērķus nākotnei: plāno piesaistīt vismaz 5-10 jaunus tirdzniecības partnerus EDI sistēmai, palielinot EDI dokumentu apjomu līdz 20% no kopējā apjoma. Ar Telema EDI Supplier risinājumu uzņēmums ir pārliecināts par veiksmīgu izaugsmes un efektivitātes turpināšanu.

 

Kāpēc Telema?

Raksturojot Telema trīs vārdos, Ilze saka: „Vienkārši, ātri, profesionāli.” Smiltenes Piens novērtē ne tikai automatizēto integrāciju, bet arī sadarbības vienkāršību. Sistēmas lietošanas ērtums, dokumentu apstrādes ātrums un Telema komandas profesionalitāte ir spēlējuši būtisku lomu viņu panākumos.

Telema Sertificēto Partneru programma bija izšķiroša, lai ātri integrētu sistēmu ar Horizon ERP,” norāda Ilze. „Mēs ļoti iesakām Telema integrēto EDI risinājumu un nespējam iedomāties atgriešanos pie Web-EDI. Integrētā sistēma ievērojami samazinājusi manuālo darbu, uzlabojusi datu precizitāti un ietaupījusi mums gan laiku, gan naudu.”

 

Atrodi savu EDI partneri

Smiltenes Piens pieredze ar Telema uzsver, cik svarīgi ir izvēlēties EDI risinājumu, kas nevainojami integrējas ar esošajām ERP sistēmām. Sadarbojoties ar Telema, Smiltenes Piens automatizēja lielu daļu pasūtījumu apstrādes, samazināja izmaksas un uzlaboja efektivitāti. Tas nodrošinājis uzņēmuma ilgtspējīgu izaugsmi un gatavību nākotnes izaicinājumiem.

 

Par Smiltenes Piens

Smiltenes Piens ir 1881. gadā dibināts piena pārstrādes uzņēmums Latvijā. Ar vairāk nekā gadsimtu koptām tradīcijām un pieredzi, uzņēmums kļuvis par vienu no piena pārstrādes nozares līderiem Latvijā. Smiltenes Piens izmanto Horizon kā savu ERP sistēmu. Ar 138 darbiniekiem uzņēmuma apgrozījums 2023. gadā bija 27 miljoni eiro. Telema EDI Supplier risinājums tiek izmantots, lai saņemtu pasūtījumus un nosūtītu rēķinus 25 tirdzniecības partneriem un 78 piegādes punktiem.

Ja meklē EDI risinājumu, kas spēj optimizēt procesus un integrēties ar ERP sistēmu, Telema ir tavs uzticamais partneris. Ļauj mums palīdzēt pārveidot tavu uzņēmumu ar EDI risinājumiem.

 

Sazinieties ar mums

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.