Tikai gada laikā kopš dibināšanas Gourmet Bakery izaugusi no mazas ceptuves, kas piegādā kūkas lielveikaliem, līdz uzņēmumam ar diversificētu sortimentu un firmas veikaliem. Biznesa izaugsmē būtiski palīdzējis Telema EDI pakalpojums. Pasūtījumu automatizēta apstrāde palīdz uzņēmumam ietaupīt līdz 7,5 stundām dienā, ietaupīto laiku ļaujot izmantot citiem uzdevumiem. Tas nozīmē līdz 200 ietaupītām stundām mēnesī.
Gourmet Bakery ir dibināta pirms nepilna gada, kad nozares speciālists Andrejs Grigorjevs kopā ar savu dzīvesbiedri Natāliju Grigorjevu izlēma tirgus nišu aizpildīt pašu spēkiem. Latvijā patērētāji bieži pasūta kūkas no mājražotājiem, jo veikalu ķēdēs dominē augu taukiem piesātināti konditorejas izstrādājumi. Atrast lielo ķēžu veikalos kūkas no kvalitatīvām izejvielām bija izaicinājums, kam atbildi sniegt izlēma Gourmet Bakery. Uzņēmuma mērķis ir piedāvāt arī veikalu ķēdēm konditorejas izstrādājumus ar kvalitatīvu, pārdomātu sastāvu.
Pašā darbības sākumposmā pasūtījumus pa tālruni un epastu pieņēma atsevišķs darbinieks, kas arī informāciju manuāli savadīja Word dokumentā. Lai apstrādātu aptuveni 50 pasūtījumus, darbiniekam pagāja gandrīz visa diena. Tas, protams, nebija ilgtspējīgs veids, kā organizēt augoša uzņēmuma ikdienas darbu.
Jau parakstot līgumus ar pirmajām mazumtirdzniecības ķēdēm – Rimi un Mego – Gourmet Bakery vērsa savu uzmanību uz iespējām automatizēt piegādes ķēdi un ar Telema atbalstu izveidoja ar šiem mazumtirgotājiem EDI savienojumu. Tagad pasūtījumi no tirgotājiem nokļūst tieši uzņēmuma resursu plānošanas programmā Accor Profi, kur tie tiek pārvērsti par rēķiniem un nosūtīti atpakaļ pasūtītājiem. Kā ienākošo, tā izejošo dokumentu aprite notiek tikai elektroniski. Uzņēmuma līdzīpašniece Natālija Grigorjeva norāda:
“Pieņemt pasūtījumus, izmantojot Telema sistēmu, ir daudz ērtāk un ātrāk. Mēs ietaupām ļoti daudz laika – tagad pusstundā paveicam visas dienas darbu. Un arī kļūdas dokumentos ir pazudušas!”
Kūku un kūciņu sortiments tagad papildināts arī ar cepumiem, pīrādziņiem un citu kulināriju, kas tiks izplatīta ne tikai lielveikalos, bet arī pašu kulinārijās un caur e-komercijas lapu. Viņi priecājas, ka ir atraduši tādu partneri kā Telema, kas veicina uzņēmuma izaugsmi un piegādes procesu attīstību. Kad jautāju, ar ko nodarbojas datu ievades darbinieks tagad, kad Telema EDI lielāko daļu darba noņēmis no tā pleciem, Natālija pasmejas:
“Tādā mazā uzņēmumā kā šis vienmēr ir daudz darba. Tā vietā, lai visu dienu drukātu papīrus, cilvēks tagad var mierīgāk darīt citus, svarīgākus darbus.”
Patreiz Gourmet Bakery e-dokumentus apmaina ar gandrīz 400 veikaliem visā Latvijā. Saņemot 2000 pasūtījumus ik mēnesi, to apstrādes procesa automatizācija dod nenoliedzamu konkurētspējīgu priekšrocību.