Eugesta priekšā konkurentiem ar EDI

Eugesta priekšā konkurentiem ar EDI

Kas gan nezina Evian, Danone, Barilla, Actimel vai Heinz? Šie slavenie zīmoli ir starp daudzajiem, ko Eugesta piegādā Baltijas tirgum. Elektronisko datu apmaiņas (EDI) ieviešana ar tirdzniecības partneriem pirms 10 gadiem ir nostādījusi Eugestu konkurences priekšgalā. Lai gan visi Eugesta uzņēmumi Baltijas valstīs izmanto Telema EDI pakalpojumus, šis stāsts konkrēti pievēršas Eugesta Latvija EDI ceļojumam.

Vecās metodes nebija pietiekamas

Eugesta Latvija mēnesī apstrādā vairāk nekā 4300 pasūtījumus no vairāk nekā 700 piegādes punktiem un izraksta 5000 rēķinus. Pasūtījumi ir gari, vidēji 30 rindas katrs. Šī sarežģītība nozīmē vidēji 23 minūtes manuālas datu ievades katram pasūtījumam to ERP MS Dynamics AX sistēmā. Tas nozīmē aptuveni 1700 darba stundas katru mēnesi, kas ir ekvivalents 10 pilna laika darbinieku darba slodzei.

Tādējādi kļuva svarīgi atrast labāku veidu, kā apstrādāt pieaugošo pasūtījumu un rēķinu apjomu. Agris Treiguts, Eugesta Latvija loģistikas vadītājs, uzsver uzņēmuma apņemšanos inovācijām, sakot:

“Mēs vienmēr esam sekojuši laikam un inovācijām. Kad vien ir risinājumi, kas var atvieglot darba slodzi, samazināt kļūdu skaitu un paātrināt procesus, mēs esam bijuši priekšgalā, tos pieņemot.”

Meklējot Elektronisko Datu Apmaiņas (EDI) risinājumu, galvenās apsvērumi bija vienkāršība un lietotājam draudzīga lietojamība. Eugesta Latvija meklēja risinājumu, kas prasītu minimālas izstrādes pūles no viņu puses, vienlaikus piedāvājot standartizētas, viegli integrējamas opcijas ar klientu sistēmām.

Risinājums darbojas jau nedēļas laikā

Uzņēmums izvērtēja vairākas opcijas, tostarp tiešās integrācijas ar partneriem. Tomēr tas būtu bijis pārlieku sarežģīti, ņemot vērā dažādo partneru un to sistēmu klāstu. Uzņēmums atrada to, ko meklēja, Telema EDISupplier risinājumā.

Galvenais faktors viņu lēmumā bija pozitīvās atsauksmes no pašreizējiem partneriem, kuri jau izmantoja Telema. Papildus tam pievilcīga bija Telema plašā tīkla ar 5500 mazumtirdzniecības veikaliem klātbūtne. Tas nozīmēja, ka EDI savienojumus ar lielāko daļu Eugesta piegādes punktu varēja ātri izveidot. Treiguta vārdiem,

“Telema mēs pamanījām spēcīgu gatavību sadarboties. Un kas mūs pilnībā pārliecināja, bija Telema konkurētspējīgā cena un komanda ar proaktīvu attieksmi atrast labāko risinājumu klientam.”

Ieviešanas process bija vienkāršs un ātrs, aizņemot tikai vienu nedēļu no līguma parakstīšanas līdz sistēmas darbības uzsākšanai. Neskatoties uz iespējamām grūtībām, pāreja notika bez problēmām.

1000 stundas ietaupītas katru mēnesi

Pasūtījumu un rēķinu apstrādes automatizēšana nozīmē būtiskus laika un izmaksu ietaupījumus. Ar Telema risinājumu Eugesta Latvija spēja integrēt vairāk nekā 400 piegādes punktus savā EDI sistēmā, kas veido aptuveni 70% no to kopējā mēneša pasūtījumu apjoma. Turklāt pasūtījumi tika saņemti Eugesta sistēmā automātiski, izslēdzot cilvēku radītas kļūdas un ievērojami uzlabojot datu kvalitāti. Pāreja uz elektroniskiem, mašīnlasāmiem pasūtījumiem nozīmē, ka Eugesta tagad katru mēnesi ietaupa vairāk nekā 1000 stundas manuālajā darbā un kļūdu labojumos – tas ir ekvivalents aptuveni 10 000 eiro ietaupījumam katru mēnesi.

Treiguts skaidro,

“EDI izmantošana ir racionalizējusi Eugesta pasūtījumu saņemšanu, rēķinu apmaiņu un apstrādi, ļaujot ātri un bez kļūdām apmainīties ar datiem tieši noliktavas programmatūrā.”

Turklāt EDI pieņemšana ne tikai ir standartizējusi Eugesta procesus, bet arī drastiski samazinājusi nepieciešamību pēc rēķinu korekcijām, tādējādi vēl vairāk ietaupot laiku un naudu. Šī efektivitāte nodrošina, ka Eugesta produkti uzticamāk ir pieejami veikalu plauktos, uzlabojot to pieejamību patērētājiem un nodrošinot konkurences priekšrocības tirgū. Šī uzticamība produktu pieejamībā ir izšķiroša klientu apmierinātības un lojalitātes uzturēšanai, jo tā nodrošina, ka patērētāji atradīs to, kas viņiem nepieciešams, kad viņiem tas nepieciešams, un tas stiprina Eugesta reputāciju.

EDI atbalsta ilgtspējību

Papildus operacionālajiem uzlabojumiem, Eugesta un Telema sadarbība ir raksturīga arī ar kopīgu veltījumu ilgtspējībai. Piemēram, Telema portālā katrs lietotājs var redzēt ietaupīto koku skaitu, izmantojot Elektronisko Datu Apmaiņu (EDI) savā uzņēmumā, piedāvājot taustāmu mēru viņu ieguldījumam ilgtspējībā.

Kvalitāte, Komunikācija, Pozitīva Pieredze

Atskatoties uz ceļojumu, Treiguts ietver Eugesta pieredzi ar trim galvenajām tēmām: “Kvalitāte”, “Komunikācija” un “Pozitīva Pieredze”. Pāreja uz Telema EDI sistēmām ne tikai uzlaboja Eugesta operacionālo efektivitāti, bet arī atbalstīja viņu ilgtspējības mērķus. Eugesta ieteikums partneriem nozarē ir turpināt meklēt un pieņemt automatizācijas un inovācijas, kas nāk par labu visai piegādes ķēdei, ieskaitot gala patērētāju.

Eugesta

Eugesta ir starptautisks izplatīšanas uzņēmums ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Viņi piedāvā pilnu pakalpojumu klāstu FMCG zīmoliem, sākot no pārdošanas un mārketinga līdz loģistikai, preču izvietojuma un promo pakalpojumiem. Eugesta izmanto MS Dynamics AX kā savu ERP programmatūru. Lai veiktu vairāk nekā 28 000 dokumentu mēneša apmaiņu ar 130 saviem partneriem, tie izmanto Telema EDISupplier risinājumus pasūtījumu saņemšanai un rēķinu sūtīšanai. Eugesta 220 pārdošanas aģenti arī izmanto Telema eAgent risinājumu pārdošanas spēka automatizācijai – preču izvietojumam un pasūtījumu veikšanai.