GTIN produktu kodu izpratne

GTIN produktu kodu izpratne

GTIN, EAN and IAN – kas ir kas?

gtin

Globālais Tirdzniecības Vienību Numurs (GTVN) jeb Global Trade Item Number (GTIN) ir unikāls tirdzniecības vienību identifikators, ko izstrādājusi starptautiskā organizācija GS1. GTVN palīdz identificēt konkrētu mazumtirdzniecības produktu noteiktā iepakojuma konfigurācijā no konkrēta ražotāja. Globālajam Tirdzniecības Vienības Numuram (GTVN) ir vairāki nosaukumi, jūs varat saskarties arī ar starptautisko Preču Numuru jeb Article Number (IAN) un Eiropas Preču Numuru jeb European Article Number (EAN) nosaukumiem.

GTVN ir attēlojami svītrkoda formātā, kas uzlabo piegādes ķēžu efektivitāti, drošību, ātrumu un caurskatāmību fiziskajos un digitālajos kanālos. Svītrkodus izmanto visā pasaulē, lai identificētu preces dažādos mazumtirdzniecības veikalos, taču tos var un vajadzētu izmantot arī kā kodus EDI dokumentos, lai pārliecinātos, ka tirdzniecības puses precīzi saprot, kurš produkts tiek pasūtīts vai par kuru tiek izrakstīts rēķins.

 

Galvenās GTVN iezīmes

  1. Globāli: GTVN tiek izmantoti visos kontinentos.
  2. Vairāki sektori: GTVN var izmantot visos uzņēmējdarbības sektoros, kas ļauj identificēt jebkuru produktu (piemēram, veselības aprūpi, pārtikas preču vai jebkuru citu mazumtirdzniecības produktu), izmantojot vienu un to pašu standartizēto kodu.
  3. Unikāls: standartizētā struktūra un GTVN piešķiršanas noteikumi nodrošina, ka katrs GTVN ir globāli unikāls.
  4. Datu integritāte: kontrolcipara iekļaušana atbalsta GTVN struktūras integritāti.
  5. Iepakojuma hierarhija: GTVN-14 var izmantot, lai identificētu tirdzniecības vienību iepakojuma līmeņus.

 

Kur saņemt produktu svītrkodus/GTVN?

Mūsu rakstā Produktu kodi EDI: labā prakse mēs paskaidrojām, ka GTVN izmantošana ir labākā prakse piegādes ķēdes automatizācijā un EDI. Turklāt daudzi mazumtirgotāji pieprasa, lai piegādātājiem būtu GS1 saderīgi GTVN. Strādājot ar reģistrētiem produktu kodiem, varat būt drošs, ka jūsu svītrkodus un produktu kodus pieņems lielākie mazumtirgotāji un izplatītāji visā pasaulē.

GTVN varat saņemt vietējā GS1 birojā. Baltijas valstīs tie ir:

 

GTIN ģimene

GTVN jeb GTIN ir 4 atļautie formāti:

  1. GTVN-13 (EAN/UCC-13): šis ir 13 ciparu numurs, ko galvenokārt izmanto Eiropā un Eiropas tirgos.
    GTVN-14 (EAN/UCC-14 vai ITF-14): šis ir 14 ciparu numurs, ko izmanto, lai identificētu tirdzniecības preces dažādos iepakojuma līmeņos.
    GTVN-12 (UPC-A): šis ir 12 ciparu numurs, ko izmanto Ziemeļamerikā.
    GTVN-8 (EAN/UCC-8): šis ir 8 ciparu numurs, ko izmanto, lai identificētu maza izmēra produktus.

 

 

Ko nozīmē GTIN(EAN)-13 cipari?

  1. GS1 prefikss – pirmie 3 cipari norāda GS1 dalīborganizāciju, kurai ražotājs ir pievienojies (ne vienmēr tā ir valsts, kur produkts faktiski tiek ražots).
  2. GCP jeb ražotāja kods ir unikāls kods, ko katram ražotājam piešķīrusi numerācijas iestāde. Visiem konkrētā uzņēmuma ražotajiem produktiem tiks izmantots viens un tas pats ražotāja kods.
  3. Preces atsauci vai produkta kodu piešķir ražotājs. Produkta kods uzreiz seko ražotāja kodam. Kopējam ražotāja koda un produkta koda garumam ir jābūt 9 vai 10 cipariem atkarībā no valsts koda garuma (2–3 cipari).
  4. Kontrolcipars ir papildu cipars, ko izmanto, lai pārbaudītu, vai svītrkods ir skenēts pareizi. Tas tiek aprēķināts pēc computed modulo 10, kur svari kontrolsummas aprēķinā mijas ar 3 un 1.

 

gtin

 

 

GTVN-14 pieļauj dažādus iepakojuma līmeņus

GTVN-14 ir labāks par GTVN-13 ar to, ka tas norāda ne tikai produktu, bet arī tā iepakojuma līmeni – vai tā ir patēriņa vienība, multipaka, kaste vai palete. Tas ļauj tirdzniecības partneriem pasūtīt konkrēto viņiem nepieciešamo produktu un iegūt pareizu informāciju.

Sekojošās diagrammas ilustrē GTVN piešķiršanu dažādos preču un iepakojuma līmeņos. Atšķirīgu indikatoru ciparu vai atšķirīgu vienumu atsauču izmantošana augstākajos iepakojuma līmeņos nodrošina, ka produktu grupas tiek identificētas atsevišķi no produktiem, kas ietverti katrā grupā.

 

 

Pāreja no 1D produktu koda uz 2D produktu kodiem

Kamēr citi uzņēmumi vēl tikai sāks izmantot standartizētus GTVN kodus, mazumtirdzniecības nozarē drīzumā notiks vēl viena liela izmaiņa: 2D svītrkodu ieviešana. 2D svītrkodi, piemēram, QR kodi, var ietvert vairāk datu nekā pašreizējais GTVN lineārais svītrkods. Šie papildu dati ir, piemēram, derīguma termiņš, partijas numurs vai sērijas numurs un interneta saites uz sastāvdaļām un informāciju par alergēniem, produktu attēli un video, patērētāju atsauksmes u.t.t. Ieskatieties 2D nākotnē jau tagad GS1 ceļvedī – 2D svītrkodi mazumtirdzniecības vietās.

 

Uzņēmējdarbības priekšrocības, izmantojot GTVN

GTVN ir izveidots kā pasaules standarts tirdzniecības vienībām. GTVN atvieglo precīzas produktu informācijas saziņu starp tirdzniecības partneriem, lai atbalstītu piegādes ķēdes darbības un optimizētu biznesa informāciju. Vienkārši sakot, GTVN izmantošana racionalizē piegādes ķēdes pārvaldību un veicina jūsu uzņēmuma precizitāti, ātrumu un efektivitāti. ASV GS1 ir uzskaitījis GTVN izmantošanas priekšrocības:

  • Veicina e-komerciju: GTVN atvieglo globālo tirdzniecības vienību un saistītās informācijas plūsmu, ko izmanto e-komercijā.
  • Uzlabo savietojamību: GTVN sniedz pārliecību visos uzņēmējdarbības sektoros preču un pakalpojumu tirgošanā ar saderīgu produktu identifikāciju.
  • Veicina precizitāti: GTVN uztveršana nosūtīšanas un saņemšanas noliktavā, slimnīcā, POS u.t.t. ir būtiska precīzai krājumu kontrolei un pasūtījumu papildināšanai.
  • Vienkāršota piegādes ķēdes pārvaldība: GTVN stiprina biznesa saziņu starp piegādes ķēdes partneriem, precīzi identificējot konkrētus produktus un saistītās informācijas plūsmu.
  • Uzlabota datu kvalitāte: GTVN uzlabo informācijas kvalitāti, nodrošinot, ka informācija par produktu ir identiska starp piegādes ķēdes partneriem. Tas dod labumu gan iekšējiem, gan ārējiem biznesa procesiem.

 

Izmantojiet GTVN visos savos EDI tirdzniecības dokumentos, lai samazinātu problēmas un palielinātu efektivitāti!

Jautājumu gadījumā, sazinieties ar mums.