Patērētāji pieprasa arvien precīzākus produktu datus

Patērētāji pieprasa arvien precīzākus produktu datus

Produktu informācija tiek dēvēta par “uzņēmumu asinsriti”. Baltijas valstis daudzās jomās joprojām atpaliek no pasaules vadošajām valstīm – kāda ir mūsu nostāja attiecībā uz produktu informāciju?

Patēriņa preču konkurētspēju arvien vairāk nosaka piegādes ķēdes efektivitāte. Produkti atšķiras ar to, cik ātri un par kādu cenu tie sasniedz patērētājus. Šeit svarīga ir informācija par produktu – bez precīzas, visaptverošas un savlaicīgas informācijas nav iespējams virzīt uz priekšu produktus pa piegādes ķēdi.

Mēs, Telema darbinieki, esam gandarīti, ka pēdējo desmit gadu laikā primārās informācijas aprite par precēm piegādes ķēdē (pasūtījumi un rēķini) ir tikusi lielā apjomā automatizēta, izmantojot EDI risinājumus. Tas ir vienkāršojis preču nonākšanu veikalos. Diemžēl ar to ne vienmēr pietiek, lai preces veiksmīgi pārdotu gala patērētājam.

Izvēloties preci, it īpaši interneta veikalā, patērētāji vairs neskatās tikai uz nosaukumu un cenu. Patērētāji pieprasa arvien plašāku informāciju par preci: produkta saturu, kur un kā tas ir ražots, iepakots u.t.t.

 

Mulsinoša informācija par produktu

Baltijas valstīs joprojām ir lielas neskaidrības un problēmas ar produktu informācijas apriti piegādes ķēdē. Patiesībā tā ir visā pasaulē. Pētījumi liecina, ka aptuveni 30% produktu datu ir nepareizi vai nepilnīgi.

Kādi ir galvenie iemesli, kāpēc ražotāji vai izplatītāji nevar efektīvi izveidot, pārvaldīt un pārsūtīt informāciju par produktu? Pasaules praksē tiek norādīti četri galvenie izaicinājumi, ar ko pēc mūsu pieredzes saskaras arī uzņēmumi Baltijas valstīs:

  1. Nespēja nodrošināt un nepārtraukti atjaunināt informāciju par produktiem, kas nepieciešama e-komercijā esošās augstās konkurences apstākļos.
  2. Haotiska preču informācijas pārvaldība uzņēmuma iekšienē – dažādi cilvēki ir atbildīgi par atšķirīga veida produktu informācijas apkopošanu un uzturēšanu (piem., receptēm, iepakojumiem, cenām), bet nevienam nav pilnīga kopskata.
  3. Nav skaidrs, kāda tieši informācija par produktu trūkst. Preču kategorijai būtu jānorāda uz to, kāda informācija par produktu ir nepieciešama, bet diemžēl bieži uzņēmumos datu prasības pa kategorijām nav atrunātas.
  4. Dažādas mazumtirgotāju prasības. Katrs mazumtirgotājs pieprasa atšķirīgu informāciju par produktiem – ne tikai attiecībā uz nepieciešamo informāciju (atribūtiem) vai iesniedzamo datu lauku apjomu, bet arī lauku aizpildīšanas noteikumi mēdz atšķirties.

 

Kāds ir risinājums?

Pasaulē ir daudz dažādu risinājumu augstāk aprakstītās produktu informācijas apkopošanai, pārvaldībai un apmaiņai.

Tā kā produktu informācijas pārvaldība nav piegādātāju vai mazumtirgotāju pamatdarbība un kompetence, efektīva risinājuma izvēle un ieviešana var būt diezgan liels izaicinājums. Telema PDS (Product Data Sync) ir pakalpojums, kas ļauj vairumtirgotājiem, izplatītājiem vai ražotājiem viegli un efektīvi izveidot, uzglabāt un administrēt visus savus produktu datus vienā datu bāzē.

Sazinieties ar mums, lai iegūtu vairāk informācijas par Telema PDS risinājumu.