Tradicionāls produkts, mūsdienīgs uzņēmums: Kuldīgas Maizes Ceptuves EDI pieredze

EDI, Jaunumi

Tradicionāls produkts, mūsdienīgs uzņēmums: Kuldīgas Maizes Ceptuves EDI pieredze

“Kuldīgas maizes ceptuve” ir Latvijas mērogam sens uzņēmums – dibināts Kuldīgā turpat 55 gadus atpakaļ. Pašreiz ceptuve nodarbina ap 100 darbinieku vairākās maiņās, ik mēnesi top ap 200 tonnu produkcijas. Tā tiek realizēta gan pašu tirdzniecības vietās, gan Latvijas pārtikas veikalos, tomēr lielākais pieprasījums pēc “Kuldīgas maizes ceptuve” produkcijas ir Rimi un Maxima veikalu tīklos.

Liela nozīme uzņēmuma veiksmīgā ilgtermiņa attīstībā ir bijusi maizes un konditorejas produktu receptēm. Izejvielu iegādē vienmēr priekšroka tiek dota vietējam produktam un ik kukulītis ceptuvē saņem cepēju pieskārienu. Tradicionālās gatavošanas metodes ļāvušas cauri laikiem Kuldīgas maizes ceptuves produkcijai saglabāt viendabīgu produktu kvalitāti un garšu. 

Tomēr, kā norāda uzņēmuma vadītājs Lauris Stolbovs, konkurence tirgū ir spēcīga: 

“Lai mēs saviem patērētājiem būtu vajadzīgi, svarīgs ir ne tikai labs, tradicionāls produkts, bet arī nelaist garām mūsdienu iespējas, ko sniedz tehnoloģijas.” 

Kad “Kuldīgas maizes ceptuve” uzsāka sadarbību ar lielajām tirdzniecības ķēdēm, sekoja pirmais mēģinājums optimizēt tirdzniecības dokumentu plūsmu, izmantojot elektronisko datu apmaiņu (EDI) ar šiem tīkliem. Izvērtējot tirgus tendences un uzņēmumā jau ieviestās grāmatvedības sistēmas iespējas, “Kuldīgas maizes ceptuve” 2012. gadā saprata, ka kopā ar pareizo partneri EDI spēs sniegt vēl būtiskāku laika ietaupījumu. Turpmākai sadarbībai “Kuldīgas maizes ceptuve” izvēlējās Telema – pieredzējušāko tirgus spēlētāju, kam veiksmīgi attīstīta arī sadarbība ar uzņēmuma uzskaites sistēmu Horizon un izveidots integrēts EDI modulis. “Kuldīgas maizes ceptuve” EDI savienojumam izmanto Rest API pieslēgumu un e-dokumentu aprite ir pilnībā integrēta esošajā uzņēmuma pārvaldības sistēmā (ERP) – tātad e-pasūtījumi no iepircēja nepastarpināti nonāk uzņēmuma sistēmā un tos tūdaļ iespējams apstrādāt, izvairoties no manuālas datu pārrakstīšanas un kopēšanas.

E-dokumenti ienesuši uzņēmuma procesos lielāku precizitāti un palīdzējuši samazināt pārpratumus un kļūdas piegādes dokumentu plūsmā.

Nu jau vairāk kā piecus gadus ik dienas caur Telema sistēmu uzņēmums saņem un apstrādā simtiem pasūtījumu. “Kuldīgas maizes ceptuve” sadarbība ar lielajām veikalu ķēdēm nostrādāta līdz perfekcijai, dokumentu apritei ar Rimi un Maxima tīkliem pilnā apjomā tiek izmantots Telema integrācijas modulis Horizon vidē. Kā norāda uzņēmuma galvenā grāmatvede Jana Dembovska

“Ar Telema mums, nudien, nav nekādu problēmu – pakalpojums darbojas raiti, lietošana ir ērta. Protams, lielākais ieguvums – pasūtījumi ienāk pa tiešo sistēmā un nav jātērē laiks, tos pierakstot ar roku un tad pārrakstot sistēmā.”

Arī 2020. gada pandēmija nav mainījusi “Kuldīgas maizes ceptuve” darba ritmu – lai kādi būtu laiki, maize cilvēkiem nepieciešama vienmēr, un kurzemnieki savu izvēli par labu ceptuves produkcijai jau apliecinājuši. Jaunākie Latvijas iedzīvotāji iepazinuši šo maizi, jo uzņēmums ar saviem produktiem nodrošina daudzas skolas un bērnudārzus.

„No veikaliem pasūtījumus nākamajai dienai pieņemam gan pa tālruni, gan e-pasūtījumu formā. E-pasūtījumu priekšrocība – to apstrāde ir ievērojami ātrāka, tādēļ tos ātrāk varam nodot ražošanas daļai, kas orientējas pēc šiem pasūtījumu datiem. Katru dienu saražojam tieši tik, cik vajadzīgs nākamajai,” 

norāda uzņēmuma vadītājs Lauris Stolbovs. 

Kad tiek atvērti jauni veikali, “Kuldīgas maizes ceptuve” aicina arī tos tūdaļ sākt ar EDI, jo tas ir visefektīvākais pasūtījumu, pavadzīmju un rēķinu apmaiņas veids.