6 jautājumi, kas atklās nepilnības jūsu produktu datos

Jaunumi, Produktu Dati

6 jautājumi, kas atklās nepilnības jūsu produktu datos

Digitālās informācijas apjoms katru gadu divkāršojas, un tas attiecas arī uz informāciju par precēm. Papildus tam, ka jauni produkti tirgū nokļūst aizvien ātrāk, arī nepieciešamā informācija par katru preci kļūst apjomīgāka. Piemēram, patērētāju informētība, veselības, sociālās un vides prasības ir pievienojušas lielu daudzumu produktu informācijas lauku, bez kuriem nav iespējams preci veiksmīgi pārdot, it īpaši e-komercijā.

Aicinām uzdot sev sešus jautājumus un izvērtēt, vai esat apmierināts ar savu produkta informācijas kvalitāti.

  1. Vai jūsu produktu datu avoti ir sinhronizēti?

Uzņēmumam augot, paplašinās arī to cilvēku un uzņēmumu skaits, kas veido un izmanto produktu datus. Ja starp šiem cilvēkiem izveidojas plaisa, dati parasti paliek izolēti. Tas nozīmē, ka tie nav savstarpēji sinhronizēti un to struktūrā pakāpeniski veidojas atšķirības.

  1. Vai produktu datu kvalitāte var būt konkurētspējas priekšrocība?

Piegādes ķēdi var padarīt efektīvāku automatizējot procesus. Datu apstrādi drīz varētu veikt ar mākslīgo intelektu (AI), tā nodrošinot būtiskas konkurences priekšrocības. Tomēr produktu datu kvalitāte daudzos uzņēmumos šodien ir tik slikta, ka izmantot AI nemaz nebūtu iespējams. Tāpēc tīru, kvalitatīvu datu nodrošināšana var būt izšķiroša ceļā uz konkurences priekšrocībām.

  1. Vai esat saskāries ar kiberuzbrukumu?

Eiropā katru gadu gandrīz 50% uzņēmumu kļūst par kiberuzbrukumu upuriem. Tiek prognozēts, ka turpmākajos gados šis rādītājs palielināsies līdz 66%. Vai jūsu produktu informācija varētu būt pievilcīgs mērķis? Vai kiberuzbrukums var iznīcināt jūsu produkta informāciju?

  1. Kas ir atbildīgs par produktu informācijas drošību jūsu uzņēmumā?

Daudzi uzņēmumi savus datus uzticējuši mākonpakalpojumu sniedzējiem un sagaida, ka dati būs drošībā (avots: Veritas). Patiesībā mākoņpakalpojumu izmantošana automātiski negarantē drošību. Par produktu informācijas drošu uzglabāšanu un apmaiņu atbildīgs datu īpašnieks – pats uzņēmums. Informācijas drošībair visu darbinieku apzinātu darbību rezultāts.

  1. Vai jūsu uzņēmums atbilst GDPR prasībām?

Baltijas valstīs GDPR (Vispārējās datu aizsardzības regulas) prasību pārkāpumi vēl netiek uztverti īpaši nopietni. Starptautiskā mērogā tiek lēsts, ka soda naudas par šo prasību pārkāpšanu drīzumā varētu sasniegt 4% no uzņēmumu gada apgrozījuma.

  1. Vai jūsu datu krātuvē ir pietiekami daudz vietas?

Pieaug ne tikai datu apjoms. Pieaug arī digitālo atkritumu daudzums. Pētījumi liecina, ka vairāk nekā 50% no glabātajiem failiem ir nezināmas izcelsmes, t.i., neviens nezina, kas saglabājis failu un kāpēc, tāpēc nevar to izmantot. Būtu nepatīkami atklāt, ka esat nepareizi zaudējis savus vērtīgos datus neatbilstoša krātuves apjoma dēļ.

 

Ceram, ka šie jautājumi jums palīdz domāt par produktu informācijas kvalitāti un izgaismo jomas, kurās produktu datu pārvaldība var mazināt biznesa riskus vai attīstīt konkurences priekšrocības.

Produktu informācijas kvalitāti uzlabot var palīdzēt Telema PDS (Product Data Sync) – risinājumu, kas vairumtirgotājiem, izplatītājiem un ražotājiem ļauj izveidot, uzglabāt un administrēt visus preču datus vienkopus, kā arī koplietot tos ar mazumtirgotājiem.

Telema PDS attīstību atbalsta Eiropas Reģionālās attīstības fonds, izmantojot programmu Interreg.