Kā pārvaldīt produktu datus?

Jaunumi, Produktu Dati

Kā pārvaldīt produktu datus?

Pašreizējās digitalizācijas iespējas ir fundamentāli palielinājušas patērētāju prasības pēc personalizētiem piedāvājumiem. Reizē tas maina produkta dzīves ciklu un uzstāda jaunas prasības produktu datu pārvaldībai.

Patērētāju vēlmju apmierināšana daudz lielākā mērā ir atkarīga no informācijas un produkta datu plūsmas piegādes ķēdē kā no ražošanas jaudas.

Kas ir produkta dzīves cikla pārvaldība (Product Lifecycle Management – PLM)?

Produktu dzīves cikla pārvaldība ir produktu attīstības procesa pamats, tā sākas ar produkta ideju, turpinās projektēšanas un izstrādes laikā, tā ietver gan pārdošanas plānu sastādīšanu, gan produkta aprakstu izveidi, kā arī izejvielu iepirkumus.

PLM visus šos procesus apvieno vienā sistēmā, nodrošinot ērtu piekļuvi datiem un efektīvu sadarbību produktu izstrādes laikā. Augstas kvalitātes informācijas aprite ievērojami paātrina produkta attīstības procesu no idejas līdz ieviešanai tirgū.

Kas ir produkta informācijas pārvaldība (PIM)?

Ja PLM apstrādā procesus un informāciju, kas saistīta ar jaunu produktu attīstību (ar to galvenokārt nodarbojas ražotājs), tad Produktu informācijas pārvaldības (Product Information Management – PIM) risinājumi nodrošina produktu informācijas aprites procesus, kas nepieciešama tieši pārdošanas un mārketinga aktivitāšu realizācijai. Var teikt, ka PLM laikā tiek radīts produkts un pamata informācija, kas pēc tam tiek precizēta un papildināta nodrošinot PIM nepārtrauktību.

PIM darbojas kā saikne starp piegādātāju un pārdevēju, apkopojot visu iespējamo informāciju par produktu no visiem iespējamiem avotiem. Ieguvumi no PIM:

EFEKTIVITĀTE – visi produkta dati tiek glabāti vienā datu bāzē, tos var ātri un ērti nosūtīt partneriem atbilstoši viņu prasībām jebkurā laikā bez papildu piepūles vai datu apstrādes.

INTEGRITĀTE – vienota datu bāze, kurā tiek uzglabāta un atjaunināta informācija par produktiem, tai skaitā attēis un sertifikāti, saglabājot produkta attīstības vēsturi visā tā dzīves cikla laikā.

PRECIZITĀTE – informācija par izstrādājumu atbilst aktuālajām prasībām. Tā kā dati netiek pārkopēti no vienas datu bāzes vai tabulas uz citu, kļūdu iespējamība ir minimāla.

SAVIENOJAMĪBA – PIM datu bāzi var integrēt gan ar piegādātāja, gan vairumtirgotāja, gan pircēja uzskaites sistēmu, nav vajadzības atkārtoti ievadīt, kopēt vai sūtīt informāciju pa e-pastu.

DROŠĪBA – informāciju par produktu var mainīt tikai pilnvaroti lietotāji. Līdzīgi ir iespējams ierobežot cilvēku loku, kas to var apskatīt vai koplietot ar citiem. Visas darbības ar produktu datiem tiek reģistrētas, aizsargājot datus no nesankcionētas izmantošanas.

Vai ir iespēja iztikt bez produktu informācijas pārvaldīšanas?!

Mūsdienās tā varētu domāt tikai tie, kuriem tirdzniecība ir hobijs. Piemēram, omīte, kas piepelnas, ceļmalā pārdod sīpolus.

Ikviens, kurš ar pārdošanu nodarbojas lielā apjomā un sadarbojas ar vairākiem partneriem, parasti datus glabā vairākās sistēmās. Nepārdomāti pārvaldot produktu datus, uzņēmēji riskē ar nepietiekamu produktu datu kvalitāti (tā ir nepilnīga vai kļūdaina). Tas savukārt rada problēmas biznesā:

  • Kļūdas pasūtījumos un piegādēs
  • Aizkavētas piegādes 
  • Zaudēta iespēja pārdot tik lielā apjomā, kā gribētos. Tas  īpaši raksturīgs e-komercijā – patērētājiem bieži pietrūkst informācijas par produktu, lai veiktu izvēli.

Uzņēmums savu konkurētspējīgo priekšrocību var radīt, izmantojot Telema PDS (Product Data Sync) – risinājumu, kas ļauj vairumtirgotājiem, izplatītājiem vai ražotājiem izveidot, vienkopus uzglabāt un administrēt visu savu produktu informāciju.

Telema PDS izstrādi atbalsta Eiropas Reģionālās attīstības fonds, Interreg programmas ietvaros.